Akit a gyermeknevelés és a gyermekek tanítása mélyebben érdekel, igazán értékes olvasmányra talál Karyn Henley könyvében. Ahogy a könyv címe is mutatja, az írónő ezt a kérdést teljesen a gyermekek szemszögéből igyekszik megválaszolni. A könyv eredeti címe (Child-Sensitive Teaching) talán még inkább kifejezi, mennyire fontos, hogy a gyermekekkel foglalkozó pedagógus, bibliaköri tanító vagy szülő valóban érzékeny legyen a gyermeki lélek rezdüléseire. Ahhoz, hogy minél inkább ráhangolódhassunk gyermekközpontúan közelíthessük meg a kicsinyeink és serdülőink világát, Karyn több dolgot is fontosnak tart: 1.) emlékezzünk vissza saját gyermekkorunkra, miket szerettünk és miket nem, 2.) ismerjük és figyeljük meg a gyermekek viselkedését és beszélgessünk velük minél többet, hogy jobban megértsük a gyermeki gondolkodást, 3.) ismerjük meg a gyermeki lélek fejlődési szakaszait és azok legfőbb jellemzőit, 4.) bibliai történetek tanításához ismerjük meg a leegyszerűsített „szendvics-módszert”, mely öt pontban foglalja össze a tanítás alappilléreit. Szó esik még az igeversek megtanulásának és a gyermekek szeretetteljes, következetes fegyelmezésnek fontosságáról is, majd a könyv végén kicsit olvasunk a pedagógus (vagy gyermekkel foglalkozó felnőtt) szükségeiről is. De a könyv kiemelt üzenete az, hogy csak egy módon segíthetjük élő hitre gyermekeinket: ha mi magunk is az élő Isten igaz gyermekei, Krisztus követői vagyunk. Az olvasmányos stílusban íródott szöveget nagyon találóan lefordított gyermeki „aranyköpések” teszik még élvezetesebbé. Szívből ajánlom a könyvet pedagógusoknak, vasárnapi iskolai (bibliaköri) tanítóknak és szülőknek egyaránt!
Szalacsi Dóra